Your browser does not support JavaScript!

عرضه پسته از اواخر شهریور در بورس

13 شهریور 1398

عرضه پسته از اواخر شهریور در بورس
مدیر تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه پسته دارای ارزش افزوده بالاست، گفت: از اواخر شهریور ماه جاری پسته استان از طریق بورس در بازار عرضه می‌شود.

احسان عباسپور  ابراز داشت: انبار مورد تایید بورس در شهرستان دامغان احداث شده و از بیستم شهریور امسال که پسته در وزن بالا برداشت می‌شود در بازار بورس عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار در استان سمنان، پسته در انبار مورد تایید بورس در شهرستان دامغان جمع‌آوری و در بازار بورس عرضه شد.

وی افزود: سال گذشته به منظور تامین شرایط لازم برای ورود به بازار بورس، پسته دیرهنگام در بازار عرضه شد ولی تجربه خوب و رضایت بخشی بود.

عباسپور تصریح کرد: عرضه پسته در بازار بورس موجب حذف واسطه و دستیابی کشاورز به سود واقعی می‌شود.

وی یادآور شد: ایجاد سه انبار دیگر، مورد تایید بورس در شهرستان‌های گرمسار، سمنان و شاهرود در کنار انبار مورد تایید بورس در دامغان در دستور کار قرار دارد.

عباسپور خاطرنشان کرد: در انبارهای مورد تایید بورس هرگونه محصولاتی که حالت انباری دارند مانند زیره، برگه زردآلو و گردو برای عرضه در بازار بورس، جمع‌آوری می‌شود.

مدیرتعاون روستایی استان سمنان گفت: عرضه محصولاتی مانند پسته در بازار بورس موجب حفظ منافع تولید کننده و مصرف‌ کننده می‌شود.

گردش مالی تولید پسته با فروش و فرآوری این محصول کشاورزی در استان سمنان سالانه 30 هزار میلیارد ریال است.

108 تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است و بیش از 66 هزار نفر عضو تعاونی های روستایی استان هستند.

1839 بازدید

  • اشتراک گذاری