Your browser does not support JavaScript!

تولید محصولات گواهی شده در 5 استان کشور/محصولات کشاورزی از سلامت کافی برخوردارند

27 خرداد 1397

تولید محصولات گواهی شده در 5 استان کشور/محصولات کشاورزی از سلامت کافی برخوردارند

تولید محصولات گواهی شده در 5 استان کشور/محصولات کشاورزی از سلامت کافی برخوردارند


تولید محصولات گواهی شده در پنج استان کشور به طور پایلوت طبق دستوالعمل مورد توافق با سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا امروز در نشست ارزیابی و اعتبار بخشی به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در جشنواره مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت با اعلام این مطلب گفت: کل محصولات کشاورزی تولیدی از سلامت کافی برخوردارند و ما برای اثبات آن به محصولات گواهی شده ورود پیدا کرده ایم.


دکتر سعید سعادت افزود: محصولات گواهی شده، محصولاتی هستند که باقیمانده آفت کش ها و عناصر سنگین در آنها در حد مجاز است و علاوه بر کمیت، کیفیت تولیدات از نظر مغذی بودن مورد تاکید قرار دارد.


وی با بیان این که همکاری خوبی میان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد در زمینه تولید محصولات سالم در حال انجام است، اظهار داشت: امسال نیز ما به دنبال تولید محصولات گواهی شده با شاخص های مورد توافق سازمان ملی استاندارد و تایید وزارت بهداشت هستیم.


سعادت تصریح کرد: طرح ارتقای سلامت هشت محصول کشاورزی و به طور عمده تازه خوری نیز به صورت همکاری مشترک میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همه استان ها در دست اجرا است.


وی در عین حال گفت: اقدامات خوبی در زمینه تولید کمی و کیفی محصولات، امنیت و سلامت غذا از سوی معاونت های وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و علاوه بر آن برنامه های خوبی برای تولید محصولات ارگانیک و محصولات گواهی شده داریم.


وی درباره اسناد مربوط به مشارکت وزارت جهاد کشاورزی در جشنواره تعهد و مسوولیت اجتماعی سلامت که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی در قالب هفت معاونت و 9 دفتر در حوزه وزارتی در این جشنواره شرکت و اسناد آن در پنج دامنه جشنواره، ارسال شد.


مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی افزود: اسناد ارایه شده شامل 299 سند در دامنه سلامت کارکنان و خانواده های آن ها، 244 سند در زمینه سلامت مشتریان (مصرف کنندگان)، یک سند در دامنه سلامت اجتماعی محلی، 150 سند در حوزه سلامت جامعه و 273 سند در دامنه محیط زیست می باشد.


وی برگزاری یک کارگاه آموزشی با حضور 60 نفر از کارشناسان زیر بخش های مختلف، برگزاری جلسات مدیریتی، کارشناسی و کار کارشناسان را از جمله اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای شرکت در جشنواره تعهد و مسوولیت اجتماعی سلامت در سال گذشته عنوان کرد.

1336 بازدید

  • اشتراک گذاری