Your browser does not support JavaScript!

توسعه مشارکت فائو و ایران در زمینه مدیریت حوزه‌های آبخیز

28 تیر 1397

توسعه مشارکت فائو و ایران در زمینه مدیریت حوزه‌های آبخیز
دیدار و تبادل نظر معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با ادوارد منصور مدیر گروه دپارتمان آب و خاک فائو در خصوص همکاری مشترک در زمینه مدیریت حوزه های آبخیزداری و ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک در خصوص مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در رم صورت پذیرفت. مذاکرات حول محور ارایه متدولوژی‌های نوین و سیستم‌های پایش و ارزیابی طرح‌های جامع آبخیزداری مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مهندس خلیل آقایی با تشریح اقدامات و تجربیات ارزنده ایران در طرح‌های آبخیزداری، به توجه ویژه برای اجرای طرح‌های آبخیزداری برای مقابله با خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی اشاره کرد و عزم ایران را برای اجرای این برنامه تبیین کرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های کارشناسی کشورمان خواستار مشارکت فائو معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به گستردگی اقدامات آبخیزداری در سال جاری رویکرد این طرح را مشارکت مردم و جوامع محلی اعلام کرد و تقویت پوشش گیاهی، کاهش اثرات خشکسالی و تحول در شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی را از نتایج اجرای طرح‌های جامع آبخیزداری دانست.

در ادامه دکتر ادوارد منصور با  اشاره به رویکرد ایران در مدیریت منابع گفت: فائو در چهار زمینه ارایه متدولوژی، پایش و ارزیابی، مدیریت ریسک و توسعه مشارکت در مدیریت حوزه‌های آبخیز آماده همکاری با ایران است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد تیم مشترک کارشناسی تشکیل و پس از بازدید از طرح‌های در دست اجرا چارچوب همکاری مصوب و اجرایی شود

1822 بازدید

  • اشتراک گذاری