Your browser does not support JavaScript!

رونمایی از بانک اطلاعات منابع خاک کشور

13 دی 1397

رونمایی از بانک اطلاعات منابع خاک کشور
بانک اطلاعات منابع خاک کشور بزودی رونمایی می شود

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در حال حاضر شاهد رشد 700 درصدی در حوزه استانداردسازی ماشین‌های کشاورزی هستیم.


 کامبیز عباسی در کارگاه آموزشی آزمون استانداردسازی ماشین‌های کشاورزی کشور با بیان اینکه پنج سال گذشته مکانیزاسیون جهش تاریخی را از لحاظ سرمایه‌گذاری تخصصی پشت سر گذاشته است، گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه، از ابتدای امسال تاکنون 13 هزار دستگاه تراکتور تحویل متقاضیان شده است.


وی ادامه داد: 90 درصد بذرکارهای کشور از تولیدات داخلی است و در این راستا صنعت ماشین‌آلات کشاورزی در کشور به گونه‌ای است که هم کشاورزان به آن علاقه دارند و هم قیمت آن رقابت‌پذیر است.


رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به اینکه انباشت تقاضاهای بخش کشاورزی که در سال‌های گذشته در حوزه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی داشتیم مرتفع شد، گفت: 6 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه مکانیزاسیون داشتیم.


عباسی اضافه کرد: پنج سال اخیر 95 هزار دستگاه تراکتور، 6 هزار و 300 دستگاه کمباین برنج و 230 هزار ادوات کشاورزی تولید کردیم.


وی با بیان اینکه در سال 91 و 92 مراجعه‌کنندگان در حوزه استانداردسازی ماشین‌های کشاورزی پایین بود در حالی که اکنون سالانه 100 آزمون ارزیابی ماشین‌های کشاورزی و لوازم و تجهیزات برگزار می شود، افزود: در حال حاضر شاهد رشد 700 درصدی در حوزه استانداردسازی ماشین‌های کشاورزی هستیم.


رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما در حوزه مکانیزاسیون این است که هر چه حق انتخاب را گسترش دهیم هم کیفیت ماشین‌آلات کشاورزی افزایش پیدا می کند و هم کشاورزان قدرت تصمیم‌گیری بالاتری دارند.

1778 بازدید

  • اشتراک گذاری