Your browser does not support JavaScript!

اختصاص 30 صندوق تخصصی جدید جهت حمایت از بخش کشاورزی

28 تیر 1397

اختصاص 30  صندوق تخصصی جدید جهت حمایت از بخش کشاورزی
سید عبدالکریم رضوی اردکانی مدیریت عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اعلام کرد: با افزایش 30 عددی تعداد صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری در سال به 134 صندوق در کشور می رسد.

وی همچنان افزود: هم اکنون 114 صندوق سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی در کشور فعال است.

ایجاد 30 صندوق در حوزه محصولات تخصصی از جمله شیر، نوغانداری، دانه های روغنی، زیتون، خرما و منابع طبیعی و شهرستانی در کشور برای امسال در دستور کار است.

پیش بینی ها حاکی از آن است این صندوق ها با 2 تا سه هزار میلیارد ریال سرمایه ایجاد می شود که سهم دولت حداکثر 49 درصد و سهم مردم و بهره برداران نیز حداقل 51 درصد تخمین زده شده.

هم اکنون تعداد 114 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور فعال است که شامل 9 مورد صندوق تخصصی، 8 صندوق منابع طبیعی، 32 صندوق استا‌نی، 49 صندوق در شهرستانی و 16 صندوق زنان روستایی و عشایری می شود.

سرمایه ی این صندوق ها چیزی در حدود 15 هزار میلیارد ریال بوده و توانسته اند حدود 2 میلیون از 6 میلیون بهره بردار کشاورزی کشور را زیر پوشش خود ببرند.

گزارش ها حاکی از آن است که به صورت میانگین دولت در 15 هزار میلیارد ریال سرمایه این صندوق ها سهم 46 درصدی دارد که شامل 14.5 درصد در بخش زراعت و باغبانی، 29 درصد در بخش دام و طیور، چهار درصد در بخش عشایر، 3.2 درصد درصد در بخش صنایع، نیم درصد در بخش منابع طبیعی و هفت درصد در بخش صندوق زنان روستایی و عشایر است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در خصوص ایجاد صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش توت فرنگی که عمده محصول باغی استان کردستان با رتبه اول کشوری است، اظهار داشت: در صورت درخواست مسئولان استان و رغبت بهره برداران می توان این صندوق را تاسیس کرد. ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان مریوان نیز با پیشنهاد بهمن مرادنیا استاندار کردستان از هم اکنون در دستور کار قرار می گیرد.

 

1766 بازدید

  • اشتراک گذاری