Your browser does not support JavaScript!

آلودگی 35 درصد از باغات گردوی تهران

1 امرداد 1398

آلودگی 35 درصد از باغات گردوی تهران
آلودگی 35 درصد از باغات گردوی تهران به کرم خراط

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:حدود 35 درصد باغات این استان به کرم خراط آلوده شدند و این آفت به علت فقر تغذیه، عدم آبیاری به موقع و رسیدگی به درختان گردو بروز می‌کند.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ضمن اعلام این مطلب افزود: حدود 2300 هکتار باغ گردو در این استان وجود دارد که 30 تا 35 درصد آن آلوده به کرم خراط شده اند.

کریم ذوالفقاری اظهار داشت: تلاش ما این است با سرشاخه کاری درختان گردو و توصیه‌ های تغذیه‌ای و آبیاری به باغداران مانع پیشرفت این آفت در باغات استان تهران شویم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو دوره آموزشی سرشاخه کاری در شهرستان دماوند برای باغداران گردو برگزار شد، تصریح کرد: سرشاخه کاری، علاوه بر اصلاح و هرس درختان گردو بر کنترل آفت کرم خراط تاثیر می‌گذارد.

ذوالفقاری در عین حال گفت: در تمام 2300 هکتار باغات گردو استان تهران، شبکه مراقبت و پیش آگاهی داریم که به کشاورزان توصیه‌ های لازم برای مقابله با آفت کرم خراط را ارایه می‌ دهند.

وی میزان تولید گردو در استان تهران را 1300 تن عنوان و خاطر نشان کرد: در سال زراعی 97-96 به علت سرما زدگی، در استان تهران تولید گردو کاهش داشت، اما امسال وضع تولید این محصول بهتر از سال زراعی قبل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در همین حال اذعان داشت: بیش از 90 درصد باغات گردو در استان تهران در پنج شهر دماوند، شمیران، فیروز کوه، ملارد و رباط کریم هستند.

وی افزود: حدود 20 تا 25 مورد باغات یک تا دو هکتاری در استان تهران داریم و بیشتر باغات گردو به صورت مخلوط با سایر درختان میوه هستند.

1940 بازدید

  • اشتراک گذاری