Your browser does not support JavaScript!

پیش بینی صادرات 200 هزار تن سیب درختی از آذربایجان غربی

2 مهر 1398

پیش بینی صادرات 200 هزار تن سیب درختی از آذربایجان غربی
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی از پیش بینی ارزآوری 100 میلیون دلاری صادرات سیب استان طی سال جاری خبرداد.

محمد جانی در گفت و گو در خصوص صادرات سیب استان با بیان اینکه سال گذشته در حدود 44 میلیون دلار ارزآوری حاصل از صادرات سیب از گمرکات استان به کشورهای مختلف از جمله افغانستان، پاکستان و ترکمنستان و عراق بوده است افزود: با توجه به پیش بینی تولید بیش از یک میلیون تن سیب درختی طی سال جاری پیش بینی می شود در حدود 200 هزار تن به ارزش 100 میلیون دلار صادرات از گمرکات انجام شود.

وی با بیان اینکه در راستای حل مشکلات صادرات سیب استان دو میز استانی توسعه صادرات سیب درختی برگزار شده است افزود: 10 مهر ماه نیز میز ملی توسعه صادرات سیب با حضور مسئولان و تولید کنندگان این حوزه در ارومیه برگزار می شود تا با احصا مشکلات و ارائه پیشنهادات در راستای توسعه صادرات سیب استان گام های مهمی برداشته شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه صادرات سیب استان ،کمبود ماشین های یخچالدار حمل سیب را از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: وجود تهاتر و مشوق های صادراتی، ایجاد گیت های ویژه برای محصولات کشاورزی فساد پذیر برای کاهش اتلاف زمان در صف های طولانی نوبت در گمرکات و حمایت از تولید کنندگان زمینه را برای توسعه صادرات این محصول فراهم می کند.

محمد جانی با بیان اینکه اشتغال و اقتصاد آذربایجان غربی با کشاورزی عجین است تصریح کرد: بکارگیری استراتژی های کارآمد، صنعتی و استاندارد کردن بسته بندی محصولات کشاورزی در راستای افزایش زمان فساد پذیری محصولات و سود دهی بالا از دیگر راهکارهای رونق صادرات محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه مستقلی به استانهای برای توسعه صادرات اختصاص نمی یابد و وزرات خانه مستقیم به این مسئله ورود پیدا می کند تصریح کرد: 20 دستگاه متولی صادرات است که هدف امور بازرگانی سازمان نیز حمایت از صادرات بوده که در این راستا نیز با برگزاری جلسات مختلف و هم اندیشی و احصا مشکلات و ارائه راهکار برای حل موانع تلاش می کند.

1865 بازدید

  • اشتراک گذاری