Your browser does not support JavaScript!

پیش‌بینی تولید 96 هزار تن نخود در کرمانشاه

15 آبان 1396

پیش‌بینی تولید 96 هزار تن نخود در کرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال بیش از 96 هزار تن نخود در استان تولید شود.




شهریار قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری نخود در استان کرمانشاه به دو صورت بهاره و پاییزه کشت شده، اظهار کرد: امسال 7500 هکتار نخود پاییزه در استان کشت شد که همگی آن جزو ارقام پابلند بود و مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت آنها به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌گیرد.

قاسمی متوسط عملکرد نخود پاییزه در استان را 1200 کیلوگرم در هکتار عنوان  و پیش‌بینی کرد: امسال حدود 9200 تن نخود پاییزه در این استان تولید شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در چند سال اخیر در کشت پاییزه نخود ارقام پابلند و دانه درشت انجام می‌شود و شاهد بازار پسندی بالا و افزایش بهره وری این کشت هستیم.

وی ادامه داد: در گذشته ارقام پاییزه کشت نخود ارقام ریز با بازار پسندی کم بود.

وی با اشاره به برنامه توسعه کشت نخود پاییزه در استان، اذعان کرد: این نوع کشت به دلیل استفاده از آب باران در فصل پاییز و زمستان حداکثر استفاده از آب را داشته و از این حیث برنامه توسعه آن را داریم.

قاسمی تاکید کرد: توسعه کشت نخود پاییزه به لحاظ امکان استفاده از آب سبز، کشت مکانیزه و افزایش عملکرد در واحد سطح در برنامه است.

قاسمی ادامه داد: برداشت نخود پاییزه در استان از اواخر خرداد ماه آغاز شده و تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

قاسمی با بیان اینکه بیشترین نخود پاییزه امسال به ترتیب در دو شهرستان روانسر و کرمانشاه کشت شده، اضافه کرد: برداشت نخود پاییزه در مناطق سرد و معتدل استان ادامه دارد.

این مسئول در ادامه سطح زیر کشت نخود بهاره استان در سال زراعی جاری را 145 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: متوسط عملکرد نخود بهاره در استان 600 کیلوگرم در هر هکتار است.

قاسمی پیش بینی کرد: امسال 87 هزار تن نخود بهاره در استان تولید شود.

قاسمی با بیان اینکه کاشت نخود بهاره از اسفند آغاز می‌شود، عنوان کرد: برداشت نخود بهاره در استان از اواخر تیر آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه همواره رتبه اول تولید نخود کشور را در اختیار دارد.

 



منبع: ایسنا

2259 بازدید

  • اشتراک گذاری