Your browser does not support JavaScript!

هشدار فائو نسبت به امنیت غذایی جهان

8 اسفند 1397

هشدار فائو نسبت به امنیت غذایی جهان
فائو هشدار داد: کاهش تنوع گونه‌های گیاهی، جانوری خطر جدی برای امنیت غذایی در جهان است به طوری که 17 درصد گرده‌افشان‌های طبیعی جهان در معرض نابودی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان خواروبار جهانی، فائو، اعلام کرد: کاهش تنوع گونه‌ های حیوانات،‌گیاهان و ماهیان جهان تولید امنیت غذایی جهان را با تهدید جدی مواجه کرده است.

براساس گزارش‌ فائو؛ گونه‌ های گیاهی، جانوری به شدت کاهش یافته و با سرعت بیشتری کاهش می‌یابد و این برای امنیت غذ ایی در جهان یک خطر بزرگی است.

بر اساس این گزارش 2000 گونه دامی جزو گونه‌ های پرخطر طبقه‌ بندی شده‌اند و 17 درصد گرده‌افشان‌های جهان از قبیل زنبورها در خطر نابودی هستند.

همچنین اکوسیستم‌ های دریاها که برای رشد ماهیان و گونه‌ های دریایی مفید است در حال نابودی هستند مثلا مانگرو‌ها، خزه‌ها و جلبک‌ ها و گیاهان کف دریاها در معرض نابودی قرار گرفته‌اند و این به شدت تولید را کاهش خواهد داد.

در کنار کاهش تنوع زیست محیطی، جهان با تغییرات آب و هوایی و محیطی مواجه است و سوال این است که وظیفه ما مصرف کنندگان در قبال این تغییرات چیست؟

مصرف کنندگان باید اولا محصولات محلی خود را مصرف کنند؛ البته محصولاتی که به روش‌ های توسعه پایدار به عمل آمده است، یعنی از محصولاتی استفاده کنند که در تولید آنها از کودهای شیمیایی کمتر استفاده شده و نهاده‌ هایی که برای رشد محصولات کشاورزی استفاده شده با محیط زیست همخوانی داشته باشد و از سیستم‌ های تولید تنوع زیست محیطی در آن استفاده شده باشد.

1831 بازدید

  • اشتراک گذاری