Your browser does not support JavaScript!

رکود و سکوت بر بازار اقلام اساسی از جمله حبوبات حاکم است

26 اردیبهشت 1397

رکود و سکوت بر بازار اقلام اساسی از جمله حبوبات حاکم است
عضو اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت: هم اکنون از رونق بازار اقلام اساسی خبری نیست و  دولت برای کالاهایی که گشایش ارز می کند، مشکلی در تأمین و توزیع وجود ندارد.
قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه بنکداران موادغذایی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به اینکه رکود، سکوت و بلاتکلیفی بر بازار اقلام اساسی حاکم است، اظهار کرد: هم اکنون از رونق بازار اقلام اساسی خبری نیست و دولت برای کالاهایی که گشایش ارز می کند، مشکلی در تأمین و توزیع وجود ندارد.
وی از کاهش قیمت برنج خارجی در بازار خبر داد و افزود: در شرایط کنونی نوسان قیمت محصولاتی همچون حبوبات و قندوشکر را نمی توان اظهار کرد، چرا که این موضوع برافزایش قیمتدامن می زند.
حسنی با اشاره به تأثیر خروج آمریکا از برجام بر بازار اقلام اساسی، بیان کرد: اگر دولت بتواند به موقع به ارزهای درخواستی تجار پاسخ دهد، مشکلی در توزیع نخواهیم داشت، در غیر این صورت، قیمت اقلام دستخوش تغییر و تحولاتی قرار خواهند گرفت.
عضو اتحادیه مواد غذایی اختلاف فاحش ارز 4200 تا 7500 تومانی را منشاء اصلی فساد و رانت دانست و گفت: با توجه به آنکه دولت به بسیاری از کالاهای غیرضرور اعم از نوشیدنی ها و تنقلات خاص، ارز اختصاص می دهد، تقاضا داریم که در جهت کنترل نرخ ارز در بازار آزاد محدودیت هایی در اختصاص ارز کالاهای درجه 2 و 3 به کار گیرد، چرا که بیش از 20 درصد کالاهای ثبت سفارش شده در اولویت نیستند.
خبری از رونق بازار اقلام اساسی نیست

1696 بازدید

  • اشتراک گذاری