Your browser does not support JavaScript!

تسهیل فرآیند ثبت سفارش کالا

17 بهمن 1397

تسهیل فرآیند ثبت سفارش کالا
فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت در نشست بررسی نحوه تایید ثبت سفارش و تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی که برگزار شد گفت: این تصمیم در راستای تسهیل ورود مواد اولیه مورد نیاز به کشور و توسعه ظرفیت تولید صنایع اتخاذ شده است.

در این نشست ضمن تشریح چالش‌ ها و مشکلات ثبت سفارش کالا بر تسریع در تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی تاکید و مقررشد ثبت سفارشات واحد‌های تولیدی حداکثر ظرف یک هفته تایید شود. همچنین وضعیت زیر ساخت‌ های الکترونیکی سامانه جامع تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گرفت و مقررشد تا ابتدای هفته آینده اصلاحات مورد نیاز در این بخش جهت تسهیل امور صاحبان صنایع انجام شود.

با اصلاحات زیر ساختی در سامانه جامع الکترونیک، ثبت سفارش واحد‌های تولیدی دارای کارت بازرگانی استان تهران که واحد‌های تولیدی آن‌ها در دیگر استان‌ها مستقر هستند، در همان استان انجام خواهد شد.

همچنین مقرر شد هرگونه هماهنگی با معاونت امور صنایع برای تسریع در امور واحد‌های تولیدی و بازرگانی معمول انجام شود. درجهت تسریع در امور واحد‌های تولید و بازرگانی نیز مقررشد هرگونه تفویض اختیار و اصلاح دستور العمل که برای این موضوع لازم است با هماهنگی معاونت امور صنایع به استان‌ها واگذار شود.

ارتقای زیر ساخت‌ های الکترونیکی استان تهران از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت. در پایان مقرر شد؛ جهت تسریع در امور بخش خصوصی، نماینده اتاق بازرگانی درکمیته راهبری و نظارت بر اجرای دستور العمل بررسی درخواست‌ های ثبت سفارش در استان‌ ها به منظور بررسی و اصلاح دستورالعمل مربوطه حضور یابد.

1311 بازدید

  • اشتراک گذاری