Your browser does not support JavaScript!

اوگاندا همکاری بیشتر با ایران را در بخش کشاورزی خواستار شد

7 آبان 1397

اوگاندا همکاری بیشتر با ایران را در بخش کشاورزی خواستار شد
به گزارش ایرنا، وینسنت سیمپجا (Vincent B. Ssempija ) وزیر کشاورزی اوگاندا روز جمعه ضمن اذعان به توانمندی شرکت های ایرانی در بخش کشاورزی، از حضور آن ها در کشورش و همکاری و سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی اوگاندا استقبال کرد.
وزیر کشاورزی اوگاندا در ادامه با اشاره به اینکه کشورش دارای خاک حاصلخیز، آب فراون و نیروی کار مناسب و کم هزینه است، شرایط را برای فعالیت شرکت های ایرانی مناسب دانست و گفت، ایرانی ها می توانند با طرف های اوگاندایی در زمینه کشاورزی مکانیزه، احداث سیستم های آبیاری نوین، ایجاد مراکز مدرن دامپروری، احداث کارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین آموزش های فنی در خصوص بسته بندی محصولات، بازاریابی و صدور محصولات کشاورزی همکاری کنند.
از سوی دیگر «سید مرتضی مرتضوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا نیز با اشاره به توانمندی شرکت های ایرانی در بخش های مختلف اقتصادی بویژه حوزه کشاورزی، خواستار تسهیل ورود این شرکت ها به بازار اوگاندا شد.
مرتضوی همچنین با ابلاغ پیام «محمود حجتی» وزیر کشاورزی ایران، از سیمپجا دعوت کرد با دیدار از ایران، از نزدیک با توانمندی شرکت های ایرانی و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در استفاده از فنآوری های نوین در بخش کشاورزی آشنا شود.
وزیر کشاورزی اوگاندا نیز ضمن تشکر از پیام وزیر کشاورزی کشورمان، گفت: علاقمندم در اولین فرصت از نزدیک در جریان پیشرفت های ایران در حوزه کشاورزی بویژه در نحوه بکارگیری فناوریهای نوین توسط شرکت های دانش بنیان قرار گیرم.
جمهوری اوگانادا که در حاشیهی دریاچه «ویکتوریا» در شرق قاره آفریقا قرار گرفته، با سودان جنوبی، کنگو، رواندا، بروندی، تانزانیا و کنیا همسایه است.

2183 بازدید

  • اشتراک گذاری